Geoblog.pl    kubiaczka    Podróże    Dominikana, Ekwador i Kolumbia    Ruiny inkaskie

Ruiny inkaskie

Ekwador
Ekwador, Ingapirca

Po pociagu pojechalismy autobusem do miejscowosci Canar, a stamtad do wioski Ingapirca, gdzie sa te ruiny, o ktorych pisalam.

Jesli chodzi o mnie to bylam nimi zachwycona. Piekne gory dookola, lekka mgielka, pasace sie lamy, slady nieistniejacej cywilizacji, jest tam cos mistycznego. W ogole jest dla mnie niepojete, ze w XV w kiedy u nas byla juz panstwowosc itd, w Ameryce Poludniowej zyli jeszcze jacys Inkowie...

Z praktycznych rzeczy: bilet studencki kosztuje $3 i jest dwa razy tanszy niz normalny, wiec warto pytac. W cenie biletu jest przewodnik, trasa po ruinach trwa kolo godziny, a potem mozna jeszcze przejsc sie po okolicznej wiosce, gdzie tez sa slady Inkow (kolejna godzina).

Sama wioska nic wiecej nie ma. No moze dosc ladny skwerek w centrum. W ogole tu w Ekwadorze, to chyba wlasnie tak robia, zeby w centralnej czesci miasta / wioski byla zielen albo wrecz taki minipark.