Geoblog.pl    kubiaczka    Podróże    Turcja    Muzeum Archeologiczne

Muzeum Archeologiczne

Turcja
Turcja, Gaziantep

Dziś odwiedziłam Muzeum Archeologiczne w Gaziantep. Znajduje się tam obecnie druga na świecie pod względem wielkości kolekcja mozaik. Mozaiki pochodzą ze słynnych wykopalisk Zeugma kilkanaście kilometrów od Antep, gdzie zamierzam się wkrótce wybrać.

Muzeum naprawdę robi wrażenie - znajdują się tam jedne z najstarszych eksponatów świata - nawet sprzed kilkuset tysięcy lat przed naszą erą!!! Większość z nich została znaleziona w tej części Turcji, jako że jest to jeden z najdłużej nieustannie zamieszkanych rejonów świata.

Mozaiki - przepiękne! Naprawdę można się zakochać... zresztą, trzeba to samemu zobaczyć i tyle. W Gaziantep jest obecnie budowane przeogromne muzeum mozaiki, które będzie największym takim muzeum na świecie - zostaną tam przeniesione wszystkie mozaiki z Zeugmy oraz symbol Gaziantep - mozaika Cyganki.

Wiele mozaik zostało po części ukradzionych, dlatego są tylko fragmenty albo brakuje fragmentów.

Dziś odwiedziłam też (po raz drugi) prześliczny park z imponującą fontanną, gdzie znajdują się kopie mozaik: Cyganki i jeszcze jednej mozaiki (zapomniałam nazwy), która została prawie cała skradziona w 1996r. i ciągle jest poszukiwana.

W parku można również wypić najlepszą mrożoną kawę na świecie:) SERIO!