Geoblog.pl    kubiaczka    Podróże    Dominikana, Ekwador i Kolumbia    Dominikana - podsumowanie

Dominikana - podsumowanie

Dominikana
Dominikana, Las Americas
Przejechano 2048 km

- Przez 20 dni pobytu spalismy w 8 miejscowosciach.

- Średni budżet - $23 dziennie na osobe. Jadalismy w lokalnych jadlodajniach (comedor, wiecej ponizej), ale duzo sie przemieszczalismy, nie kupowalismy wycieczek z lokalnych biur podrozy, ale nie żyliśmy jakos strasznie oszczędnie - czesto pilismy kawke czy rum z kolą. Kupilismy tez w tym budzecie male pamiatki.

- Z naszych obserwacji bardziej opłaca sie podrozowac dużymi przewoźnikami, typu Caribe Tours, niz lolalnymi gua-guami i podroz jest tez bardziej komfortowa.

- Najtansze obiady mozna znalezc w jadlodajniach dla miejscowych, gdzie danie dnia kosztuje ok. 10 zl i zawiera ryz, fasolke, salatke z jednym! plasterkiem pomidora i skrawki miesa (raz mniej raz wiecej). Mozna tez zywic sie jeszcze tanszymi Pica Pollo - kawalki kurczaka w panierce a la KFC - ale to juz bardziej fast food.

- Nie polecam odpowiadania na zaczepki jakichkolwiek ludzi - w 10 przypadkach na 10 ostatecznie beda chcieli od was pieniadze. Lepiej sie od nich opedzic i samemu spytac kogos innego, jesli chcecie sie czegos dowiedziec.

- Podczas naszej podrozy nie odwiedzilismy podobno najpiekniejszych plaz Dominikany - Punta Cana, wiec nasze wrazenia dotyczace plaz i morz moga byc niepelne.

PLUSY
+ Ladny i cieply ocean i morze (ktore jednak strasznie zanieczyszczaja - widzielismy na wlasne ocy scieki wplywajace do oceanu).
+ Dosyc niskie ceny (porownywalne do cen w Polsce).
+ Gdzieniegdzie ladne plaze.
+ Nic nam nie ukradziono, jest raczej bezpiecznie, w wielu miejscach na ulicach stoja policjanci.

MINUSY
- Brud WSZEDZIE.
- Naganiacze tez wszedzie.
- Brak atrakcji poza morzem (ew. Santo Domingo i Pico Duarte).
- Mentalnosc ludzi (nierobstwo, zdzierstwo, brud).
- Transport lokalny - przepakowany ludzmi, nie zjawia sie na czas albo nie zjawia sie w ogole, drogi w stosunku do duzych firm przewozowych).
- Pogoda nie jest gwarantowana, nawet w porze suchej praktycznie codziennie mozna spodziewac sie deszczu.

Ogolnie oceniamy Dominikane raczej na minus. Byc moze jest ona atrakcyjna na wakacje w 5* hotelu all inclusive z zamknieta plaza i dla seksturystow, ale nie oferuje zbyt wiele dla backpackerow z niskim budzetem.